بسیاری از بازاریابان رسانه های اجتماعی معمولاً معنی اصطلاح “نرخ تعامل” را نمی دانند. نرخ تعامل به تعداد افرادی که با محتوای شما در رسانه های اجتماعی تعامل دارند در مقایسه با تعداد افرادی که می توانند با محتوای شما تعامل داشته باشند، اشاره دارد. از آنجایی که اکثر کسبوکارهایی مانند شما معمولاً در چندین شبکه اجتماعی به فروش میرسند، سطح تعامل در شبکههای اجتماعی مختلف میتواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، سطوح تعامل شما در فیس بوک و لینکدین ممکن است مخالف باشد، اما سطح مشارکت اجتماعی شما ممکن است پایین باشد.
با این حال، صرف نظر از پلت فرم رسانه های اجتماعی، سطح تعامل را تا جایی که می خواهید بالا نگه دارید. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا تعامل شما در رسانه های اجتماعی ممکن است کم باشد.
1. محتوای شما به اندازه کافی روشن نیست
بیایید با حقیقت روبرو شویم. ایجاد مداوم محتوای طنز، جذاب و سرگرم کننده برای یک برند یک چالش جدی است. تعداد کمی از بازاریابان هر روز با ایده هایی که در ذهنشان هجوم می آورد از خواب بیدار می شوند. بیشتر بازاریابان نیاز به ایجاد فرآیندی برای تقویت تخیل و خلاقیت خود دارند. آیا فرآیندی دارید؟ آیا دائماً محتوای مهیج و جدید تولید می کنید؟
به طور سنتی، بازاریابان عادت دارند که در فواصل زمانی مشخص در قالب کمپین روی محتوا کار کنند. امروز دکمه خاموشی وجود ندارد. محتوای با کیفیت بالا باید هر روز پست به پست تحویل داده شود. اگر برند شما سکوت رادیویی را ایجاد کند، بازار را به برندهای دیگری که به طور مداوم هر روز مخاطبان را درگیر می کنند، از دست خواهید داد.
برنامه هایی برای مدیریت یا ایجاد محتوای پر جنب و جوش
- DrumUp – کلیدواژهها و فیدهای RSS را در DrumUp تنظیم کنید تا محتوایی را که مخاطبان شما قدردانی میکنند یا ایدههایی برای محتوای جدید دریافت میکنند، تنظیم کنید.
- RelayThat – برای تصاویری که معمولا استفاده می کنید، الگوهای مارک دار ایجاد کنید تا بتوانید به سرعت تصاویر خیره کننده را برای پست های رسانه های اجتماعی خود قرار دهید.
2. شما محتوا را برای بخش های مختلف مخاطب سفارشی نمی کنید
اکثر برندها مخاطبانی متشکل از افراد مختلف دارند. اگرچه ممکن است علایق مشترکی داشته باشند، اما ممکن است سرگرمی ها و دغدغه های متفاوتی داشته باشند. برای بازاریابان مهم است که بفهمند چه چیزی در هر بخش مخاطب طنین انداز می شود تا بتوانند راهی برای دستیابی به آنها بیابند.
یک مثال از این اصل این است که یک برند محتوای متفاوتی را برای افراد در نقاط مختلف در سراسر جهان ایجاد می کند. اگر برند شما مخاطبان جهانی را هدف قرار می دهد، باید محتوای فرهنگی و مکانی خاص ایجاد کنید که مخاطبان متنوع شما بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. ایجاد محتوا برای انتشار انبوه کار می کند، اما محدود است. همیشه بهترین کار این است که هر چیزی را که ایجاد می کنید سفارشی کنید، حتی اگر به معنای تغییر چند پیوند برای مرتبط بودن باشد.
برنامه هایی برای سفارشی سازی محتوا برای بخش های مخاطب
- هنگام ایجاد تبلیغات گوگل یا فیس بوک، می توانید بخش های مختلف مخاطب یا “مجموعه تبلیغات” ایجاد کنید تا نسخه های خاصی از تبلیغ خود را به گروه های مخاطب خاص نشان دهید.
- هنگامی که وب سایت خود را ایجاد می کنید، می توانید صفحه اصلی یا صفحه فرود خود را مطابق با بازدیدکنندگان وب سایت سفارشی کنید، همانطور که نیل پاتل انجام می دهد.
3. وقت شما تعطیل است
برندها توسط افراد تجاری همفکر ایجاد می شوند که معمولاً 9-5 کار می کنند. با این حال، پایبندی به این برنامه میتواند بازدیدها و دسترسی شما به رسانههای اجتماعی را محدود کند. برای جذب بخش بزرگتری از مخاطبان خود، باید بدانید که آنها چگونه کار می کنند و چگونه وقت خود را در رسانه های اجتماعی می گذرانند.
درک رفتار تماشای محتوا و ترجیحات محتوا بخش بزرگی از افزایش تعامل شما در رسانه های اجتماعی است. شما میتوانید به روشهای مختلفی به این اطلاعات دسترسی داشته باشید، از جمله با مشاهده اینکه چه زمانی سطح تعامل رسانههای اجتماعی شما در بالاترین حد است. میتوانید از تست A/B برای انتشار یک پست شبکه اجتماعی در زمانهای مختلف و سنجش میزان مشارکت استفاده کنید.
برنامه های بهینه سازی زمان انتشار در شبکه های اجتماعی
- Prime – اگر اینستاگرام شبکه اجتماعی اصلی شما برای جذب مخاطبان است، این برنامه می تواند زمان های دقیقی که باید در شبکه اجتماعی پست کنید را محاسبه کرده و به شما بگوید.
4. انتظار دارید مردم شما را بشناسند
برخی از توییترات و اینستاگرامرهای تثبیت شده با نسبت فالوور به فالوور چشمگیر وجود دارند، و شما فکر می کنید که می توانید فقط با پست کردن مداوم محتوا به آن دست پیدا کنید. این کافی نیست. ایجاد یک دنبال کننده متعهد سخت است. هر مشترکی که به دست می آورید باید فعلی و فعال باشد.
به جای ارسال محتوا، نشستن و منتظر ماندن مردم برای اطلاع از شما، تبلیغ برند شما بسیار مهم است. فرصت های روابط عمومی و همکاری را کشف کنید. با اینفلوئنسرهای مناسب کار کنید. با مشتریان و علاقه مندان در صنعت خود که به نظر می رسد پرشور هستند، تماس بگیرید. دسترسی خود را به یک شبکه فعال از افراد گسترش دهید و آنها را متقاعد کنید که دنبال کنندگان شما شوند.
برنامه هایی که به مخاطبان شما کمک می کند تا برند شما را یاد بگیرند
- BrandWatch – با این برنامه کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود را تنظیم کنید تا مکالمات جالبی را پیدا کنید که می توانید برای افزایش دسترسی و تعامل برند خود به آنها بپیوندید.
- Buzzsumo – محبوبترین پستهای اشتراکگذاری شده را در جایگاه خود جستجو کنید و با انجمنی که آن پستها را به اشتراک میگذارد درگیر شوید.
در ویدیویی از خانم Ileane درباره Buzzsumo بیشتر بدانید.
5. محصول یا خدمات شما جذاب نیست
درک این موضوع سخت است، اما وقتی نوبت به آن می رسد، بسیاری از برندها به اندازه کافی با رسانه های اجتماعی درگیر نیستند. شما می توانید این را به عنوان یک چالش در نظر بگیرید و بهترین راه را برای ارائه برند خود در رسانه های اجتماعی بیابید. برخی از کسب و کارها برندهایی دارند که به تنهایی می ایستند و کاری با محصولاتشان ندارند. این برندها بر اساس ارزش ها یا جوهره ای هستند که کسب و کارها می خواهند در محصولات خود تجسم کنند.
فقط با تفریح در فیس بوک می توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید. هدف از این کار این است که مخاطبان شما متوجه برند شما شوند و شروع به پرسیدن سوال در مورد آن کنند. برای انجام این کار، باید یک مفهوم به اندازه کافی جذاب یا محتوای جذاب ایجاد کنید.
برنامه های ایجاد یک برند جذاب در شبکه های اجتماعی
- Rocketium – با Rocketium، می توانید پست های وبلاگ خود را به ویدیوهای جذاب تبدیل کنید و آنها را در صفحات رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید.
- Survey Anyplace – میتوانید با استفاده از Survey Anyplace، آزمونهایی با برند سرگرمکننده ایجاد کنید تا مخاطبان رسانههای اجتماعی خود را درگیر کنید.
بسیاری از بازاریابان رسانه های اجتماعی برای حفظ نرخ تعامل بالا در رسانه های اجتماعی تلاش می کنند. با پرداختن به مسائل ذکر شده در این پست، می توانید شروع خوبی در گسترش حضور خود در رسانه های اجتماعی داشته باشید.
منابع اضافی برای افزایش تعامل در رسانه های اجتماعی