هر وبلاگ نویسی آن را می خواهد، در واقع ما آن را می خواهیم. همه ما خواهان بازدید بیشتر و بازدید از صفحه هستیم. هیچ کس وبلاگ ما را نمی خواند، ما فقط یک دفتر خاطرات داریم. در پست امروز، به شما خواهم گفت که چگونه عملکرد گوگل آنالیتیکس وبلاگ خود را ردیابی می کنم.
من سعی می کنم زیاد روی بازدید از صفحه تمرکز نکنم. من اهمیت دریافت ترافیک هدفمند به وب سایت شما را درک می کنم.
بدون ترافیک مناسب، می توانید تمام بازدیدهای صفحه در جهان را دریافت کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که کسی محصولات شما را خریداری کند، روی پیوندهای وابسته شما کلیک کند یا در لیست پستی شما مشترک شود.
در حال حاضر، من یک متخصص ترافیک نیستم، من حتی یک متخصص Google Analytics نیستم.
با این حال، من به اندازه کافی می دانم که رشد وبلاگم را هر ماه دنبال کنم. در واقع، من وبلاگ رشد خود را در ابتدای هر ماه در وبلاگم به اشتراک می گذارم.
اگر وبلاگ نویس هستید، به احتمال زیاد زمان زیادی را صرف پست مهمان، شبکه سازی و تبلیغ وبلاگ خود در رسانه های اجتماعی می کنید. لیست ادامه دارد و ادامه دارد.
اگر شما هم مثل من یک گروه تک نفره هستید. سپس مهم است که بدانید کدام وظایف به رشد شما کمک می کند و کدام یک اتلاف وقت است. من شما را نمی دانم، اما من روزی 12 ساعت وقت ندارم که به وبلاگ نویسی اختصاص دهم.
من هم نمی خواهم.
وبلاگم را راه اندازی کردم تا در نهایت یک زندگی آزاد ایجاد کنم. به همین دلیل است که من وبلاگ نویسی می کنم، امیدوارم از کسب و کار آزاد خود دور شوم و یک سبک زندگی با درآمد غیرفعال ایجاد کنم.
من احمق نیستم، می دانم که هرگز سبک زندگی منفعل و بدون هندزفری وجود نخواهد داشت. من باید به کار در وبلاگم ادامه دهم. نکته جالب این است که دیگر با مشتری سر و کار ندارم 🙂
سعی می کنم تا حد امکان کوتاهش کنم. اما من می خواهم یک آمار مهم را که هر ماه به آن توجه می کنم برجسته کنم. اگر چیزی را از دست دادم یا اگر احساس می کنید چیزی را از دست داده ام، نظر خود را در زیر به اشتراک بگذارید.
بیا شروع کنیم…
چگونه از Google Analytics برای اندازه گیری رشد وبلاگ خود استفاده کنید
اول از همه، هر وبلاگ نویس باید از گوگل آنالیتیکس برای کمک به پیگیری عملکرد وبلاگ خود استفاده کند.
اگر هنوز آن را نصب نکرده اید، در اینجا آموزشی وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه Google Analytics را به وبلاگ وردپرس خود اضافه کنید.
اگر به تازگی Google Analytics را نصب کرده اید، نمی توانید آن را ردیابی کنید. باید حداقل یک یا دو ماه صبر کنید تا گوگل برخی از داده ها را از وبلاگ شما جمع آوری کند.
نگران نباشید، می توانید دوباره مراجعه کنید و بعداً آن را پیگیری کنید.
وقت آن رسیده است که داده های Google Analytics وبلاگ خود را بررسی کنید
در پایان هر ماه، من وارد داشبورد گوگل آنالیتیکس خود می شوم تا بررسی کنم که وبلاگم چگونه رشد می کند. هنگامی که در تلاش برای ایجاد یک کسب و کار هستید، مهم است که بدانید وبلاگ شما در جهت درستی رشد می کند یا خیر.
شما نمی خواهید وقت خود را برای فعالیت هایی که به رشد شما کمک نمی کنند تلف کنید. با بررسی تجزیه و تحلیل وبلاگ خود، می دانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.
ترتیبی که این آمارها را بررسی می کنید مهم نیست، فقط می خواهید مطمئن شوید که آنها را یک بار در ماه بررسی می کنید.
برگه خرید
به اکتساب >> اجتماعی >> نمای کلی بروید
این به شما نشان می دهد که کدام شبکه اجتماعی بیشترین ترافیک را برای شما ارسال می کند. من دوست دارم از این اطلاعات برای کمک به من استفاده کنم تا تعیین کنم زمان خود را در کدام پلتفرم اجتماعی صرف کنم.
پینترست بزرگترین مرجع من در حال حاضر است. بنابراین وقتم را صرف یادگیری نکات زیر و بم پلتفرم می کنم. من شخصاً از افزونه Social Warfare استفاده می کنم که به من کمک می کند محتوای بیشتری را به اشتراک بگذارم.
همانطور که می بینید، این همان افزونه اشتراک گذاری اجتماعی است که خانم ایلین از آن استفاده می کند. ویدیو را تماشا کنید تا با مزایای استفاده از افزونه جنگ اجتماعی آشنا شوید!
در اینجا آموزشی وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه وبلاگ وردپرس خود را با Pinterest سازگار کنید.
مال شما می تواند فیس بوک یا توییتر باشد. در هر صورت، تعداد زیادی اطلاعات ارزشمند به دست خواهید آورد که می توانید از آنها برای فهمیدن اینکه او وقت خود را در کدام شبکه اجتماعی می گذراند، استفاده کنید.
به جذب >> همه ترافیک >> منبع/رسانه بروید
در اینجا همه منابع مختلفی را می بینید که ترافیک وبلاگ شما را هدایت می کنند. شما می شنوید که بسیاری از وبلاگ نویسان در مورد اهمیت بهینه سازی سئو برای پست های وبلاگ خود صحبت می کنند.
زمانی که سایت شما شروع به دریافت ترافیک ارگانیک از گوگل کرد، گوگل را در این لیست خواهید دید.
هنوز ترافیک ارگانیک مشاهده نمی شود
اشکالی ندارد، شاید وبلاگ شما آنقدر قدیمی نیست. من شخصاً متوجه شده ام که شروع به دیدن ترافیک ارگانیک زمان می برد.
اگر همچنان منتظر هستید تا گوگل به وبلاگ شما برسد، در اینجا چند راه برای هدایت ترافیک به وبلاگ شما آورده شده است.
اگر وبلاگ شما حداقل یک ساله است و هنوز ترافیک ندارید. ممکن است زمان آن رسیده باشد که نگاهی به استراتژی های سئوی خود بیندازید و ببینید چه چیزی باید اصلاح شود.
به Acquisitions >> Search Console >> Inquiries بروید
در این صفحه، برخی از کلمات کلیدی را می بینید که افراد برای یافتن وبلاگ شما در گوگل تایپ می کنند.
البته، شما تمام کلمات کلیدی استفاده شده را نخواهید دید. با این حال، اگر در یافتن موضوعات وبلاگ مشکل دارید.
نگاهی به بخش پرسشهای گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکند تا موضوعات جدیدی را برای پست بعدی وبلاگ خود ایجاد کنید.
برگه رفتار.
به رفتار >> محتوای سایت >> صفحات فرود بروید
این برگه به ما می گوید که کدام پست ها محبوب ترین پست های وبلاگ هستند. سپس می توانید از این اطلاعات برای موفقیت بیشتر آن پست ها استفاده کنید.
خوانندگان شما قبلاً به شما گفته اند که این اطلاعات را دوست دارند. می توانید یک قدم جلوتر بروید و دوباره درباره این موضوع بنویسید.
این بار از زاویه ای کاملا متفاوت در مورد آن می نویسم.
به عنوان مثال، اگر یکی از 10 مقاله برتر شما با عنوان “چگونه بعد از 40 سالگی وزن کم کنیم” باشد. می توانید یکی دیگر از “بهترین محصولات کاهش وزن بعد از 40” بنویسید.
من در زمینه کاهش وزن نیستم، فقط حدس زدم. با این حال، می بینید که من با این به کجا می روم.
این یک راه عالی برای ارائه ایده های محتوای بیشتر برای وبلاگ شما است.
کسب درآمد از این پست های وبلاگ
من شخصاً دوست دارم 10 پست برتر وبلاگ خود را پیدا کنم و ببینم آیا می توانم به عقب برگردم و پیوندهای وابسته را به آنها اضافه کنم.
اینها پست های وبلاگی هستند که بیشترین ترافیک را برای وبلاگ شما به ارمغان می آورند، وقت آن است که این پست ها را برای شما کار کنیم.
یک کلمه هشدار دهنده: شما نمی خواهید دسته ای از پیوندهای وابسته را در پست خود قرار دهید. مهم است که مطمئن شوید که به طور طبیعی با محتوا ترکیب می شود.
پیوند به پست های دیگر وبلاگ
یکی دیگر از کارهایی که من دوست دارم با پست های محبوبم انجام دهم این است که مطمئن شوم آنها به برخی از پست های وبلاگ مرتبط دیگر من پیوند دارند.
این می تواند یک راه عالی برای نگه داشتن افراد طولانی تر در وبلاگ ما باشد و به ما در کاهش نرخ پرش کمک کند.
تب تبدیل.
به Conversions >> Overview بروید.
اگر میخواهید فهرست ایمیل خود را افزایش دهید، به شدت توصیه میکنم برای یادگیری نحوه ردیابی ثبتنامهای فهرست ایمیل با Google Analytics وقت بگذارید.
من شخصاً نمی دانستم که شما می توانید این کار را انجام دهید. تقریباً یک ماه پیش بود که بالاخره شروع به استفاده از اهداف برای وبلاگ خودم کردم.
من هنوز در حال یادگیری این بخش از Google Analytics هستم.
با این همه اطلاعات چه باید کرد
اکنون که معیارهای وبلاگ گوگل آنالیتیکس را که هر ماه بررسی میکنم دیدهاید، ممکن است از خود بپرسید که با این اطلاعات چه کار کنم؟ خوب، من ویدیوهایی در مورد رشد وبلاگم می سازم و آمارم را در وبلاگم ارسال می کنم.
این به من کمک می کند تا مراحلی را که برای رشد وبلاگ خود برمی دارم پیگیری کنم. امیدوارم این به دیگران کمک کند تا ببینند چه چیزی برای رشد یک وبلاگ لازم است.
معیارهای وبلاگ برای ردیابی
اگر می خواهید یک وبلاگ سودآور راه اندازی کنید، باید بدانید که چه معیارهایی برای شما مهم هستند.
- شاید در حال تلاش برای افزایش مشترکین ایمیل خود هستید؟
- شاید شما بیشتر به افزایش بازدید صفحه علاقه مند هستید؟
- شاید می خواهید دنبال کنندگان بیشتری در شبکه های اجتماعی داشته باشید؟
هر وبلاگ نویسی متفاوت است و من نمی دانم اهداف شما برای وبلاگ شما چیست. افراد متفاوت هستند و ممکن است بخواهید روی انواع دیگر معیارهای وبلاگ برای وبلاگ خود تمرکز کنید.
اگر در مورد رشد وبلاگ خود جدی هستید، وقت آن رسیده است که معیارهای خود را دنبال کنید. شما به ابزارهای فانتزی نیاز ندارید. من شخصا استفاده نمی کنم.
من یک صفحه گسترده در Google Drive دارم که به من کمک می کند تمام معیارهای وبلاگ خود را در پایان ماه پیگیری کنم.
وقتی برای اولین بار وبلاگم را راه اندازی کردم، به هیچ نوع معیاری توجه نکردم. تا 4 ماه پیش بود که من واقعاً شروع به پیگیری رشد وبلاگم کردم.
اگر با آن مانند یک تجارت رفتار نکنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که یک وبلاگ سودآور داشته باشید.
غذای آماده نهایی
راه اندازی یک وبلاگ بخش آسان است. قسمت سخت زمانی است که سعی می کنید آن را به یک تجارت تمام وقت تبدیل کنید و درآمدزایی کنید.
غیرممکن نیست، اما تلاش زیادی می خواهد.
ما باید به حرکت رو به جلو ادامه دهیم. به همین دلیل مهم است که معیارهای وبلاگ خود را پیگیری کنید تا بتوانید رشد وبلاگ خود را مشاهده کنید.
این به شما انگیزه می دهد که به کار خود ادامه دهید، و بهتر از همه، می دانید که در واقع چه چیزی به رشد وبلاگ خود کمک می کند.
می دانم که این یک عکس فوری از نحوه استفاده من از Google Analytics برای کمک به اندازه گیری رشد وبلاگم بود.
اگر از آن برای کمک به پیگیری رشد وبلاگ خود استفاده می کنید، فکر می کنید چه چیزی را از دست داده ام؟
وبلاگ نویسان مشتاق باید به چه شاخص های ماهانه دیگری توجه کنند؟
به من اطلاع دهید، من دوست دارم بدانم چگونه از Google Analytics برای اندازه گیری رشد وبلاگ خود استفاده می کنید.
لیست خواندن