وبلاگ نویسان برای ایجاد محتوای بهینه شده آموزش دیده اند که آنها را در جستجوی ارگانیک گوگل رتبه بندی می کند.
به طور خاص، آنها باید در هر یک از سه موقعیت برتر برای کلمه کلیدی هدف قرار بگیرند.
آخرین تحقیقات AWR Cloud نشان می دهد که نرخ کلیک برای سه موقعیت اول در صفحات نتایج جستجو 29.3٪، 14.39٪ و 9.79٪ است.
اگر سایت شما در هر یک از سه موقعیت برای کلمه کلیدی شما رتبه بندی می کند، جذب بازدیدکنندگان وبلاگ شما از SERP ها نباید مشکل بزرگی باشد!
اکنون سوال این است:
اگر جزو سه نفر اول نیستید، به این معنی است که هیچ امیدی به وبلاگ شما نیست؟
خوب نه واقعا. در واقع، حتی اگر در صفحه اول نتایج جستجو نباشد، باز هم می توانید کلیک های زیادی برای سایت خود ایجاد کنید!
در این پست به شما آموزش می دهم که چگونه از CTR جستجوی گوگل خود بیشترین بهره را ببرید.
1. عناوین قابل کلیک
صرف نظر از موقعیت خود، شما حق دارید CTR خود را 20٪ افزایش دهید.
راز در عناوین شماست.
آنها را به گونه ای بنویسید که بازدیدکنندگان شما تمایل به خواندن آنها داشته باشند.
البته گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. اما شما فقط باید آنها را ساده، واضح و دقیق بسازید. همچنین، اجازه دهید آنها را برجسته کنند ویژگی های خاص جذاب سایت شما.
در اینجا یک نمونه از یک عنوان قابل کلیک آمده است. این از یکی از پست های برایان دین در مورد تکنیک های موثر سئو است.
نام؟ “21 تکنیک موثر SEO که در سال 2018 عالی عمل می کنند”
به دلایل زیادی عنوان شایسته ای است:
- این لیستی از مقالات است – مردم لیست ها را دوست دارند زیرا به تعریف انتظارات خواننده کمک می کنند. عنوان به آنها وعده تعداد ثابتی از نکات در هر مقاله را می دهد، و این چیزی است که خوانندگان دریافت خواهند کرد.
- کلمه کلیدی را ذکر می کند – گنجاندن کلمه کلیدی در عنوان به افزایش موقعیت ارگانیک مقاله در جستجو کمک می کند. مهمتر از آن، به کاربران می گوید که در مورد چیست.
- این یک پست اخیر است – گنجاندن “2018” در عنوان به خوانندگان می گوید که محتوا نسبتاً جدید است. هدف آن ارائه آخرین تکنیک ها به خوانندگان است. همین کافی است تا روی لینک کلیک کنند و بفهمند که چه هستند.
همین شخص همچنین این ابزار برچسب عنوان را برای کمک به شما ایجاد کرده است. هدر شما را تحلیل می کند. و سپس به آن یک ارزیابی و همچنین پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود آن می دهد.
و در حالی که با عناوین خود کار می کنید، به یاد داشته باشید که آنها را کوتاه نگه دارید. تیترهای طولانی می توانند بازدیدکنندگان را از خود دور کنند زیرا خواندن آنها زمان زیادی می برد.
طبق گفته Moz، طول ایده آل برای برچسب عنوان حدود 55 کاراکتر است. می توانید تا 65 کاراکتر کم یا زیاد کنید.
آن به شما بستگی دارد. فقط آن را در جایی ذخیره کنید.
2. توضیحات متا قانع کننده
اگر می خواهید CTR خود را تا 36 درصد افزایش دهید، همچنین باید توضیحات متا طولانی تر و آموزنده تری ایجاد کنید.
توضیحات متا طولانی تر قانع کننده هستند زیرا فضای فهرست را به حداکثر می رساند.
از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنید جملات معنادارتری بیان کنید.
اما در حالی که باید آنها را طولانی تر کنید، نباید در مورد طولانی بودن توضیحات متا خود افراط کنید.
مانند عنوان، باید آن را نیز کوتاه نگه دارید – جایی بین 160-165 کاراکتر. به این ترتیب شما مانع موتورهای جستجو می شوید کوتاه کردن توضیحات به دلیل طولانی بودن اجازه دادن به کاربران برای دیدن توضیحات متا کامل، شانس آن را برای جذب کلیک های بیشتر افزایش می دهد.
علاوه بر به روز رسانی طول آنها، در اینجا نکات دیگری در مورد نحوه نوشتن توضیحات متا مفید وجود دارد:
- دریابید که بازدیدکنندگان شما به دنبال چه کلمات کلیدی هستند و از آنها استفاده کنید.
- از صدای فعال استفاده کنید.
- آنها را منحصر به فرد کنید.
- توضیحات متا را برای پست های قدیمی خود تغییر دهید.
3. طرح و قطعات غنی
پس از توضیحات متا، روی آسانتر کردن کار موتورهای جستجو با طرحواره و ریچ اسنیپتها کار کنید.
آن را از افرادی بگیرید که پس از اجرای این عناصر شاهد افزایش 30 درصدی CTR بودند.
در اینجا اطلاعات سریع است:
Schema از مشکلات باطن مراقبت می کند و به رباتهای جستجوگر اجازه میدهد تا به راحتی در پستها و صفحات شما حرکت کنند.
قطعات غنیاز سوی دیگر، تکمیل کار روی رابط نمایش جزئیات مفید مانند رتبه بندی ستاره ها و دسترسی.
آنها با هم به سازماندهی ساختار و زمینه محتوای شما کمک می کنند و درک آن را آسان تر می کنند.
پس برای چی منتظری؟
یک افزونه وردپرس مانند All in One Schema Rich Snippet می تواند به شما در پیاده سازی کمک کند. تنظیم آن آسان است و از اکثر انواع داده ها پشتیبانی می کند.
برای دانلود و نصب ابزار اینجا کلیک کنید.
4. Nab قطعات توصیه شده
از آنجایی که شما چیزی را هدف قرار می دهید، ممکن است به چیزی شلیک کنید ماماننشست من این موقعیت شماره 0 است.
البته رسیدن به آن مقصد مورد نظر دشوار است. اما اگر این کار را انجام دهید، از پاداش ها لذت خواهید برد.
بنابراین شروع به خرید قطعه های ویژه کنید زیرا منجر به افزایش 516٪ CTR شد!
گزیده های انتخاب شده گاهی اوقات جعبه پاسخ نامیده می شوند زیرا هدف اصلی آنها این است به سوال کاربر پاسخ دهید.
آیا می دانید نتایج جستجوی برجسته ای که در بالای نتایج گوگل ظاهر می شوند؟
بینگو. این ها قطعه های برجسته هستند!
اگر برای بهینهسازی قطعههای برجسته و کارآمد کردن آنها برای شما به کمک نیاز دارید، در اینجا چند نکته وجود دارد:
- سوالات درست را بپرسید و به دنبال پاسخ باشید، از چه، چگونه و چرا شروع کنید.
- از بازاریابی محتوای ویدیویی استفاده کنید و ویدیوهای با کیفیت بالا را به نمایش بگذارید.
- منشعب شوید و از افرادی خارج از محدوده دسترسی فوری خود سؤال بپرسید.
- آنچه را که مردم در توییتر جستجو می کنند دنبال کنید.
5. همه چیز را تست کنید!
با نسخه های مختلف عنوان خود بازی کنید تا ببینید کدام یک بیشتر به شما پاداش می دهد بهترین CTR.
شما باید به این دلیل که تیترها متقاعد کننده هستند و می توانند به همان اندازه که آن را برای شما بسازند یا شکست دهند.
در واقع، 80 درصد از خوانندگان به عنوان نمی رسند. این بدان معناست که از هر 10 نفر، تنها 2 نفر از آنچه شما می گویید پیروی می کنند.
بنابراین عنوان شما حساب خواهد شد.
در اینجا چند نکته در مورد نحوه انجام آن وجود دارد:
- از یک تحلیلگر هدر مانند CoSchedule استفاده کنید. عنوان شما را می سنجد و بر اساس تاثیر آن رتبه بندی می کند.
- متغیرهایی را که باید تست کنید جدا کنید تا بتوانید تست را به درستی اجرا کنید. آزمایش چندین متغیر در یک حرکت شما را از مدیریت هر عنصر صفحه خود نجات می دهد. بنابراین، پس از اتمام آزمایش متغیر اول، تغییرات لازم را اعمال کنید و متغیر بعدی را آزمایش کنید تا به طور موثر CTR خود را افزایش دهید.
- منتظر بمانید تا موتورهای جستجو SERP را به روز کنند. به خودتان زمان کافی برای جمع آوری داده ها بدهید تا بتوانید به نتایج معناداری برسید.
- از کنسول جستجوی گوگل برای مشاهده CTR همه صفحات رتبه بندی خود استفاده کنید. به این ترتیب، شما نه تنها می توانید آنها را تجزیه و تحلیل کنید و راه هایی برای بهبود هر یک بیابید. اما می توانید عملکرد سئوی وبلاگ خود را نیز نظارت کنید. در اینجا نحوه استفاده از GSR و دریافت 28 درصد ترافیک بیشتر آورده شده است.
اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید نسخه متفاوتی از عنوان خود را با Title Experiments Free ایجاد کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا بدانید کدام یک جالب ترین برای خوانندگان شما بر اساس تعداد بازدیدکنندگانی که روی عنوان کلیک کرده اند.
نتیجه
در دنیای بینظیر جستجوی ارگانیک، برای یافتن راههایی برای رتبهبندی برای کلمه کلیدی هدف خود با مشکل مواجه خواهید شد. اما بهتر است به جای اینکه در کنار صدها و هزاران رقیب خود را خراشیده و پنجه بزنید، روی افزایش CTR خود تمرکز کنید!
در پایان روز، چیزی که واقعاً اهمیت دارد این است که تا حد امکان ترافیک بیشتری به پست های وبلاگ خود وارد کنید. حتی اگر در صفحه اول جستجوی ارگانیک نیستید، پیروی از نکات بالا به شما کمک می کند تا از موقعیت فعلی خود حداکثر استفاده را ببرید.