در حالی که فیس بوک در هر بحث بازاریابی رسانه های اجتماعی در مرکز قرار می گیرد، توییتر بهترین پلت فرم اجتماعی برای تعامل در زمان واقعی است. همچنین وضعیت عالی برای تبلیغات دهان به دهان یا تبلیغ برندها را دارد: 49٪ از کاربران فعالانه در مورد مارک ها و مشاغل صحبت می کنند.
پتانسیل توییتر به عنوان یک کانال بازاریابی ممکن است آشکار باشد، اما تعداد کمی با استراتژی درست به پلتفرم نزدیک می شوند. آنچه در فیس بوک کار می کند لزوماً در توییتر کار نمی کند زیرا پویایی هر دو این پلت فرم ها متفاوت است.
این لیستی از هفت نکته بازاریابی توییتر است که می توانید در کسب و کار خود اعمال کنید.
1. توییت بدون لینک
اگر وسوسه میشوید که در هر توییت لینکی را بگنجانید، هر از چند گاهی از این کار خودداری کنید زیرا توییتهای بدون لینک بیشتر مورد توجه قرار میگیرند.
به یاد داشته باشید که همه توییتها به لینک نیاز ندارند و با انتخاب آنها، ارزش آنهایی را که انجام میدهند افزایش میدهید. به عنوان مثال، SocialMediaExaminer یک آزمایش کوچک انجام داد و یک پست را دو بار، یک بار بدون پیوند، به اشتراک گذاشت. ارسال بدون لینک فعال تر شده است.
توییتر یک پلت فرم عالی برای شروع و ایجاد روابط و گفتگوهای مهم است. مطمئن شوید که از این توانایی نهایت استفاده را می کنید. بحثی را شروع کنید و پاسخ همه را تایید کنید.
2. مهندسی معکوس بهترین توییت ها
چگونه می دانید چه چیزی در توییتر کار می کند؟ دریابید که چه چیزی قبلاً برای شما کار کرده است. Twitter Analytics به طور خودکار موثرترین توییت های شما را هر ماه گزارش می کند. بقیه بهترین توییتهای شما را میتوانید در بخش پیدا کنید تجزیه و تحلیل > توییت ها > بهترین توییت ها.
هنگامی که مؤثرترین توییت های خود را دارید، آنها را به عناصر جداگانه تقسیم کنید. عناصر رایج در محبوب ترین توییت های خود را بیابید و فرمولی برای موفقیت در توییتر بسازید. این یکی از هوشمندانه ترین راه ها برای بهبود بازاریابی توییتر شماست. بهترین توییتهای شما را نیز میتوانید در بافر پیدا کنید.
از طرف دیگر، میتوانید توییتهای دیگران را دوباره مهندسی کنید تا مشخص کنید چه چیزی برای آنها کار میکند و همین کار را در مورد شما نیز اعمال کنید.
3. محتوا را انتخاب کنید
یکی از هوشمندانهترین راهها برای افزایش تعامل در توییتر، مشارکت دادن افراد دیگر است. برگزاری رویداد؟ محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط سخنرانان و شرکت کنندگان خود را مدیریت کنید. مدیریت یک وبلاگ؟ محتوای اشتراک گذاری شده توسط اعضا و مهمانان را بازتوییت کنید.
به طور کلی، شما باید به طور منظم با افراد ارتباط برقرار کنید تا با آنها ارتباط برقرار کنید. اگر تعداد زیادی از افراد را دنبال می کنید، این تمرین می تواند دشوار باشد. خوشبختانه توییتر لیست هایی دارد که از طریق آن می توانید افراد منتخب را دنبال کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید.
جایگزین دیگر DrumUp است که در کنار مقالههای مرتبط با یک کلمه کلیدی، نامهای @ و هشتگها را مدیریت میکند، بنابراین وقتی پستها را با این ابزار زمانبندی میکنید، میتوانید منشنهای @ اضافه کنید و توجه افراد مهم را به خود جلب کنید.
4. از هشتگ های مناسب استفاده کنید
اگر می خواهید مورد توجه افراد مناسب قرار بگیرید، هشتگ هایی را اضافه کنید که زمینه را به توییت های شما اضافه می کنند. با پیدا کردن محبوب ترین هشتگ ها با استفاده از Twitter Analytics شروع کنید.
می توانید از RiteTag یا Hashtagify برای شناسایی بهترین هشتگ ها برای توییت های خود استفاده کنید.
Hashtagify هشتگهایی را پیشنهاد میکند که با کلمات کلیدی که وارد میکنید مرتبط هستند. این ابزار همچنین قدرت هشتگ ها را بر اساس وقوع و استفاده از آن ها محاسبه می کند، بنابراین شما بهترین تصمیم گیری در مورد استفاده از آنها هستید.
RiteTag به شما ارتباط هشتگ را می دهد. هنگامی که انتخاب کردید از کدام یک استفاده کنید، می توانید آنها را در RiteTag آزمایش کنید تا ببینید آیا به اندازه کافی محبوب نیستند یا بیش از حد استفاده می شوند.
5. درخواست RT کنید
دن زارلا، جامعهشناس، سالها استدلال کرده است که برای دریافت آن باید بخواهید. به طور سنتی، بازاریابان و فروشندگان همیشه به مشتریان بالقوه خود میگفتند که به شیوهای خاص رفتار کنند، اما به دلایلی درخواست آن در رسانههای اجتماعی غیرجذاب تلقی میشود.
درخواست ریتوییت ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما اینطور نیست. در واقع، HubSpot ادعا می کند که درخواست RT شانس شما را برای دریافت آنها افزایش می دهد. همچنین، اگر کلمه ریتوییت را بنویسید، ۲۳ برابر بیشتر احتمال دارد که آنها را دریافت کنید.
شما نمی توانید برای هر پست درخواست RT کنید، اما هر از چند گاهی، اگر به مسافت پیموده شده اضافی در یک پست نیاز دارید، می توانید درخواست RT را فعال کنید.
6. نظرسنجی انجام دهید
یکی از ساده ترین فعالیت های رسانه های اجتماعی، نظرسنجی توییتر است که بخشی از ویرایشگر متن توییتر است. شما فقط باید پنجره ایجاد توییت را باز کنید، روی نماد نظرسنجی کلیک کنید و سوال و گزینه های خود را اضافه کنید.
نظرسنجی ها نه تنها برای مشترکین شما سرگرم کننده هستند، بلکه از دیدگاه شما نیز چند منظوره هستند. می توانید از آنها برای تحقیقات مصرف کننده و بازار، بازخورد و مشارکت عمومی استفاده کنید.
ممکن است ایجاد نظرسنجی آسان باشد، اما ایجاد سؤالاتی که می توانند گفتگوهای هیجان انگیز را شروع کنند، کمی تلاش می کند.
میتوانید از برندهایی که موفق شدهاند یا تأثیرگذاران رسانههای اجتماعی که میدانند چه میکنند الهام بگیرید.
7. توییت در زمان بهینه
برنامه توییت شما باید بر اساس اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه زمانی در هر شبکه اجتماعی فعال هستند تعیین شود. برای تعیین اینکه بیشتر مخاطبان شما در کجا قرار دارند، به تب Audience در حساب توییتر خود بروید و به کشور نگاه کنید.
می توانید از ابزاری مانند Tweriod برای تعیین زمان بهینه برای توییت کردن بر اساس مخاطبان خود استفاده کنید. این ابزار زمانی را ضبط میکند که توییتهای شما بیشترین توجه را به خود جلب میکند و بهترین زمانها را برای توییت کردن پیشنهاد میکند.
زمان بندی توییت ها بسیار مهم است زیرا توییت ها طول عمر کوتاهی دارند. اگر در عرض 8 تا 10 دقیقه پس از ارسال یک توییت، فالوورهای خود را جذب نکنید، ممکن است هرگز نتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید.
بسته شدن
توییتر یک پلت فرم اجتماعی عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما در زمان واقعی، شروع مکالمات مهم و تبدیل آنها به طرفداران وفادار است. با این حال، ایجاد این سطح از تعامل در پلتفرم نیاز به توجه ویژه و استراتژیهای بازاریابی مناسب در توییتر دارد. این پست می تواند به عنوان یک شروع عالی باشد.