توییتر اخیرا محدودیت کاراکتر برای توییت ها را افزایش داده است از 140 تا 280. اکنون می توانید به راحتی محصولات خود را بازاریابی کنید و بدون نگرانی در مورد محدودیت 140 کاراکتر، فراخوانی جذاب ایجاد کنید. نیازی به گفتن نیست، اکنون زمان مناسبی برای ارائه یک استراتژی بازاریابی کاملاً جدید برای توییتر است.
محدودیت 280 کاراکتری به بازاریابان این امکان را میدهد که در عین شفافیت و جذابیت توییتهای خود، بیانگرتر و آموزندهتر باشند.
قبل از شروع نوشتن توییت های جدید برای حساب خود، یک قدم به عقب بردارید و عملکرد محتوای قبلی خود را تجزیه و تحلیل کنید. توییتر ابزار تجزیه و تحلیل خود را دارد که می توانید از آن برای مطالعه میزان دسترسی محتوای خود و شناخت بهتر مخاطبان خود استفاده کنید.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که از صفحه Twitter Analytics در حساب خود بازدید کنید اینجا و تغییرات اساسی در استراتژی بازاریابی خود ایجاد کنید. اگر برای اولین بار از صفحه Analytics بازدید می کنید، ممکن است کمی سخت باشد. اجازه دهید شما را در بخش Analytics قدم به قدم راهنمایی کنم و به شما توصیه کنم که چگونه از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید.
قبل از غواصی، اجازه دهید با یک ویدیوی سریع از خانم ایلین شروع کنیم که نحوه استفاده از Twitter Analytics برای بهینه سازی هشتگ های خود را توضیح می دهد.
1. رشد و بهترین محتوای خود را در یک مکان تجزیه و تحلیل کنید
بخش Twitter Analytics از تب های مختلفی تشکیل شده است. اگر می خواهید مروری سریع بر محتوای اصلی و اطلاعات مهم در مورد رشد حساب خود داشته باشید، می توانید به سادگی بخش اصلی را مرور کنید.
بخش بسیار بالا خلاصهای از بازدیدهای نمایه، برداشتها، رشد فالوور و غیره شما را ارائه میکند. بهطور پیشفرض، این معیارها برای 28 روز گذشته خواهد بود و مرتباً بهروزرسانی میشوند.
با کمی پیمایش به پایین، میتوانید تفکیک ماهانه محتوای خود را مشاهده کنید، مانند دنبالکنندگان برتر، توییتهای برتر در رسانه، منشنهای برتر و غیره. در سمت راست، در اینجا دوباره، تغییرات در بازدیدهای پروفایل، منشن ها، فالوورها و موارد دیگر مربوط به ماه مربوطه نشان داده می شود.
این به شما امکان می دهد عملکرد ماهانه خود را اسکن کنید و تمام داده های مهم را در یک مکان دریافت کنید.
2. در تحلیل توییتر عمیق تر شوید
در حالی که صفحه اصلی بخش Analytics به شما نگاهی اجمالی به رشد حساب شما می دهد، کافی نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر باید به برگه ویژه صفحه Analytics مراجعه کنید. بخش اول به «توئیتها» اختصاص دارد که میتوان از آن برای کشف اطلاعات مهم مرتبط با عملکرد توییتهایتان استفاده کرد.
در بالا، نمودار میلهای از برداشتهای روزانه توییتهایتان را میبینید. به طور پیش فرض، این هیستوگرام داده های 28 روز گذشته را نمایش می دهد. با این حال، می توانید به سادگی روی نماد تقویم کلیک کنید و مدت زمان را نیز تغییر دهید. فقط روی هیستوگرام نگه دارید تا برداشت های فعالیت روزانه خود در توییتر را بررسی کنید. این به شما کمک می کند روزهایی را مشخص کنید که محتوای شما بیشترین توجه را به خود جلب می کند.
با کمی اسکرول کردن به پایین می توانید اطلاعات کاملی در مورد توییت های خود دریافت کنید. این بخش دارای 4 تب زیر است:
توییت ها: ارائه لیستی از تمام توییت های ایجاد شده در دوره انتخاب شده
بهترین توییت ها: لیست توییت هایی که بیشترین کشش را داشته اند
توییت و پاسخ: لیستی از هر دو توییت و پاسخ
ارتقاء یافت: این فقط شامل توییت های تبلیغاتی می شود
شما می توانید به سادگی یک دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا جزئیات آن مانند برداشت ها، تعامل و نرخ تعامل را مشاهده کنید. همانطور که میدانید، impressions تعداد کاربرانی را نشان میدهد که یک توییت را دیدهاند، در حالی که تعامل تعداد افرادی را نشان میدهد که با توییت تعامل داشتهاند (کلیک کردهاند، پاسخ دادهاند، بازتوییت کردهاند و غیره). نرخ تعامل تعداد کل تعاملات تقسیم بر برداشت آنها است.
به این ترتیب می توانید میزان دسترسی دقیق محتوای خود را بدانید. بررسی کنید کدام توییتها منجر به تعامل بیشتر شده و چرا. علاوه بر این، میتوانید بهترین توییتهای خود را شناسایی کنید و روی توسعه محتوای مشابه در آینده تمرکز کنید.
همچنین، میتوانید اطلاعات زیادی درباره توییتها در پنل سمت راست دریافت کنید. در اینجا می توانید یک تفکیک بصری از بازدیدها، تعاملات، پاسخ ها، ریتوییت ها و غیره نمایه خود را مشاهده کنید. چندین هیستوگرام بر اساس مدت زمان انتخاب شده ساخته خواهد شد. شما به راحتی می توانید از این داده ها برای اطلاع از عملکرد معیارهای حساب توییتر خود استفاده کنید.
3. ROI توییت های تبلیغاتی خود را کاوش کنید
با دنبال کردن راهنمای بالا، می توانید اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد توییت های خود دریافت کنید. با این حال، همین بخش می تواند برای آزمایش عملکرد محتوای تبلیغ شده شما نیز استفاده شود. به عنوان مثال، اگر قبلاً توییتهای تبلیغاتی را اجرا میکردید، نمودار میلهای دو سایه متفاوت خواهد داشت. فقط روی نوار نگه دارید و بین دسترسی ارگانیک و پولی برای توییتهای خود تمایز قائل شوید.
علاوه بر این، میتوانید از بخش تبلیغاتی درست در زیر نمودار میلهای دیدن کنید تا نمایشها، میزان تعامل و میزان تعامل هر یک از توییتهای تبلیغاتی خود را ببینید. این به شما کمک می کند تا به راحتی ROI محتوای تبلیغ شده خود را بررسی کنید.
4. با توجه به علایق فالوورهای خود، توییت بنویسید
اکنون که توییتر محدودیت کاراکتر توییت خود را به 280 افزایش داده است، مطمئناً می توانید برنامه های بازاریابی خود را کمی آزمایش کنید. قبل از اینکه تغییرات اساسی در برنامه فعلی خود ایجاد کنید، مطمئن شوید که قبلاً در مورد مفهوم بازاریابی توییتر می دانید.
یکی از بهترین راه ها این است که مخاطب خود را بشناسید. فقط به صفحه بینش مخاطبان بروید و درباره علایق مشترکین خود بیشتر بدانید. صفحه تجزیه و تحلیل همه چیز را از برنامه های تلویزیونی که آنها دوست دارند تا گرایش های سیاسی خود را به شما می گوید. به این ترتیب، میتوانید یک برنامه محتوای پرطرفدارتر و شخصیتر برای مشترکین خود ایجاد کنید.
5. مخاطبان خود را عاقلانه هدف قرار دهید
علاوه بر آگاهی از علایق مشترکین خود، می توانید در قسمت جمعیت شناسی تب مخاطبین نیز اطلاعات دقیقی در مورد آنها کسب کنید. این اطلاعات دقیقی در مورد مشترکین شما بر اساس جنسیت، سن، زبان، کشور، درآمد خانواده و غیره ارائه می دهد.
به این ترتیب می توانید متوجه شوید که آیا فالوورهای شما با مخاطبان هدف برند شما مطابقت دارند یا خیر. علاوه بر این، از این داده ها می توان برای ایجاد تغییرات شدید در استراتژی بازاریابی و کشف بینش های جدید استفاده کرد.
6. کمپین های خود را رویداد محور کنید
قانون طلایی بازاریابی رسانه های اجتماعی این است که مرتبط بمانید. به این معنا که باید بدانید چه چیزی ترند است و چگونه می توانید با استفاده از تبلیغات فعلی برند خود را بازاریابی کنید. یکی از بهترین راهها برای انجام این کار، مراجعه به بخش رویدادهای توییتر آنالیتیکس است.
این فهرستی از تمام رویدادهای مهم آینده در سراسر جهان را ارائه می دهد. شما به سادگی می توانید یک کمپین جدید درست از رابط کاربری خود ایجاد کنید یا روی دکمه “مشاهده جزئیات” کلیک کنید تا ببینید آیا مخاطبان رویداد با مصرف کنندگان شما مطابقت دارند یا خیر.
همچنین می توانید رویدادهای آینده را در اینجا مشاهده کنید. می توانید آنها را بر اساس کشور، تاریخ و نوع رویداد خود فیلتر کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک برند لباس هستید، می توانید رویدادهای مرتبط با برند خود را در کشور جستجو کنید. بعداً می توانید جزئیات رویداد را مشاهده کنید و یک کمپین جالب ارائه دهید. به این ترتیب، هرگز رویدادی را از دست نخواهید داد.
7. ردیابی تبدیل از توییتر به وب سایت شما
این ویژگی جدید تجزیه و تحلیل توییتر قطعاً می تواند از جهات مختلفی به شما کمک کند. برای شروع به سادگی گزینه “Conversion Tracking” را در زیر تب “More” انتخاب کنید. از اینجا می توانید یک برچسب وب سایت منحصر به فرد ایجاد کنید که بعداً می تواند به کد وب سایت شما اضافه شود. به این ترتیب، میتوانید نحوه تبدیل مخاطبان توییتر خود را به یک رهبر بالقوه پیگیری کنید.
8. با Twitter Analytics کارهای بیشتری انجام دهید
اگر اطلاعات دقیق تری درباره Twitter Analytics می خواهید، می توانید این گزارش ها را نیز صادر کنید. فقط به تب توییت ها بروید و مدت زمان داده ای را که می خواهید دریافت کنید انتخاب کنید. بعداً می توانید به سادگی روی دکمه Export کلیک کنید تا یک فایل CSV با این محتوا را دانلود کنید. می توانید آن را با اکسل (یا هر سند دیگری) باز کنید و با توجه به نیاز خود عملیات مختلفی را انجام دهید. این داده ها همچنین می توانند برای ایجاد گزارش ها و ارائه ها استفاده شوند.
بسیاری از ابزارهای رایگان ردیابی توییتر وجود دارد که می توانید از آنها نیز استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا اطلاعات دقیقی در مورد حساب خود دریافت کنید.
Twitter Analytics داده های بازاریابی را ارائه می دهد
اکنون که می دانید چگونه از تحلیل توییتر بیشترین استفاده را ببرید، قطعاً می توانید استراتژی بازاریابی توییتر خود را بهبود ببخشید. از این دانش جدید استفاده کنید و از تعداد 280 کاراکتر توییت استفاده کنید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.
اگر سوال یا پیشنهادی در مورد Twitter Analytics دارید، در زیر نظر خود را بنویسید.